Pozycjonowanie jednorazowe czy stale?
PDF Drukuj Email

Wybór pomiędzy pozycjonowaniem stałym a jednorazowym jest zdeterminowany przede wszystkim aktualnym stanem strony w wyszukiwarce Google. Jeśli strona jest nowa i na preferowane hasła trudno ją odnaleźć lub w ogóle nie ma jej w wynikach w pierwszej kolejności należy zrobić pozycjonowanie jednorazowe, które następnie można uzupełnić pozycjonowaniem stałym. To, czy pozycjonowanie stron jednorazowe będzie wystarczające dla względnie stabilnego utrzymywania się pozycji zależy przede wszystkim od konkurencyjności fraz kluczowych. Im hasła są trudniejsze i bardziej konkurencyjne tym większe jest prawdopodobieństwo, że pozycjonowanie jednorazowe trzeba będzie „podeprzeć” pozycjonowaniem stałym przy czym pozycjonowanie stałe nie jest obligatoryjne a o jego wyborze zawsze decyduje klient. W przypadku haseł mniej konkurencyjnych można oczekiwać dość stabilnego utrzymywania się pozycji i w takiej sytuacji pozycjonowanie jednorazowe można poprawić np. po roku lub po dwóch latach w zależności od potrzeb. Promocja stron i reklama internetowa poprzez pozycjonowanie strony www jest jedną z tańszych i najbardziej skutecznych form reklamy w internecie.

Pozycjonowanie stałe dedykowane jest przede wszystkim w przypadku haseł mocno konkurencyjnych lub gdy sama czołówka w wynikach wyszukiwania jest absolutnym priorytetem.

W szczególnych sytuacjach można przystąpić do pozycjonowania stałego z pominięciem pozycjonowania jednorazowego. Jednym z warunków jest jednak to aby na daną frazę kluczową strona znajdowała się w obrębie pierwszych 5-7 stron wyników wyszukiwania.